Ale jestem przeciwna temu pomysłowi, miałam dość wakacji z nimi w zeszłym roku. Wtedy wróciliśmy do domu bez grosza przy duszy, a morze widzieliśmy kilka razy.

Mój mąż utrzymuje dobre relacje ze wszystkimi swoimi krewnymi. Prawie wszystkie święta spotykają się, odwiedzają się nawzajem, komunikują się z tymi, którzy są daleko w sieciach społecznościowych. Jesteśmy małżeństwem od kilku lat, ale byłam na takich spotkaniach tylko kilka razy.

Zeszłego lata zadzwoniła do nas ciotka Igora i zaprosiła nas do siebie na lato. Ona i jej rodzina mieszkają blisko morza w miejscowości wypoczynkowej.

Powiedziała nam, że ceny owoców są niskie, mają piękny ogród, powietrze jest czyste, a krajobrazy piękne. Zwłaszcza że nie będziemy musieli płacić za zakwaterowanie. Krótko mówiąc, namalowała nam wspaniałe wakacje. Nie zastanawialiśmy się z mężem długo i zgodziliśmy się.

Nasi krewni spotkali się z nami na dworcu kolejowym. Dostaliśmy osobny pokój w domu, a ciocia powiedziała nam i pokazała, gdzie wszystko jest, abyśmy nie czuli się jak obcy.

Pierwszego wieczoru powiedziano nam, że przygotowali dla nas plan rozrywki, a mianowicie zapisali się na wycieczki, wyjazdy na najlepsze plaże, imprezy.

Tak naprawdę morze zobaczyliśmy dopiero po trzech dniach, bo drugiego dnia wiązaliśmy winogrona. Jest tam cała plantacja u krewnych, wieczorem Igor i ja po prostu nie czuliśmy rąk. Ciotka wysłała też siostrzeńca do sklepu po owoce.

Tak się złożyło, że poproszono nas o zakup jedzenia dla wszystkich, a było nas 10. Nie planowaliśmy czegoś takiego, ponieważ ich pragnienia nie były skromne, produkty zostały starannie wybrane i zapisane na liście.

Między innymi zostaliśmy z dziećmi, musieliśmy je zabawiać nie tylko w domu, ale także zabierać do sklepu po słodycze i zabawki. Tak, za każdym razem obiecywano nam zwrot pieniędzy, ale nikt tego nie zrobił.

Przez cały czas naszych odwiedzin powierzono mi kuchnię, musiałam wszystko gotować. Wszyscy inni krewni udawali, że są bardzo zajęci, mężczyźni gdzieś poszli, a ja i mój mąż pomagaliśmy cioci.

Byłam bardzo zmęczona staniem w kuchni przez dwadzieścia cztery godziny, ponieważ gdy tylko zjadłam śniadanie, musiałam ugotować obiad, a potem kolację i tak w kółko. Przez cały ten czas marzyłam o morzu, nad które przybyliśmy.

Potem krewni z jakiegoś powodu pomyśleli, że mój mąż i ja mamy mnóstwo pieniędzy. Zaczęli prosić o pożyczkę, a Igorowi było niezręcznie odmówić, ponieważ jesteśmy gośćmi, rzadko się widujemy, dlaczego nie pomóc. Pod koniec wakacji nasze portfele były puste.

Gdy tylko któreś z nas mówiło, że jedzie nad morze lub chce pobyć samo, ciocia od razu wydymała usta, udawała, że źle się czuje i nie ma nikogo, kto mógłby jej pomóc.

Nie pozostawało nam nic innego, jak tylko pomagać, a zawsze mieliśmy listę rzeczy do zrobienia. Smutne było to, że Irena z przekonaniem mówiła nam, że dała nam schronienie, dała nam wszystko, czego potrzebowaliśmy na wakacje, oddychaliśmy czystym powietrzem, więc musimy być wdzięczni.

Po powrocie do domu pomyśleliśmy z mężem, że za pieniądze, które wydaliśmy na krewnych, moglibyśmy spokojnie mieszkać przez dwa tygodnie w luksusowym hotelu ze wszystkimi udogodnieniami i jedzeniem. Musielibyśmy tylko cieszyć się morzem, słońcem i piaskiem, o czym tak naprawdę marzyliśmy.